bio title

EĞİTİM DANIŞMANLARIMIZ

Ayşe Topçu

Ayşe Topçu

1975 doğumlu Ayşe Topçu, 1993 yılında Kültür Lisesinden 1997 yılında da Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Elektronik ve Haberleşme Bölümünden mezun oldu. Aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi, Pazarlama ve Yönetim Yüksek Lisansını tamamladı. 1996-2000 yılları arasında Bosch GmbH’de R&D Bölümünde Yazılım Tasarım Mühendisliği ile başlayan kariyer hayatı Koç Grubu’nda 15 yıl aktif olarak Dayanıklı Tüketim Grubunda devam etti. Kurumsal olarak son görevi Arçelik’te, Global Pazarlama, Marka ve İnovasyon Direktörlüğü oldu. Arçelik’te Uluslar Arası Pazarlama Direktörlüğü, Marka Yöneticilikleri, Inovasyon Yöneticiliği ve tüm süreçleri, Stratejik Pazarlama gibi toplam 11 farklı ve yeni bölümü sıfırdan kurma ve yönetme şansı edindi.

Ayşe Topçu; Beko, Grundig, Defy, Leisure gibi pek çok markayı Türkiye hariç tüm coğrafyalarda yeniden yapılandırma ve konumlandırma konularını çalıştı. Beko markası 2008 yılında Avrupa’da 8. sırada iken, 2015 yılında Avrupa lideri konumuna yerleşti. Defy ve Grundig gibi iflas eşiğindeki markaların satın alma süreci ve tekrar yeniden yapılanmalarını sağlamak konusunda uzun yıllar çalıştı. FCB takımının sol koluna Beko markasının alınması ve Messi gibi oyuncularla reklam çekimleri, 52 ülkede sosyal medyanın aktif kullanımı, 55 ülkede ATL, 100’ü aşkın ülkede BTL iletişimi ekiplerimin sorumluluğundaydı.

Ekiplerin gelişmesi ve eğitim her zaman önceliği oldu. Kurulan şirket içi Akademilerle de “Kampüse Dönüş” 365 gün iç eğitim faaliyetlerini tetikledi ve yönetti. Ayrıca daha önce Arçelik’te kurduğu “Marketing Academy” ve “Innovation Academy” de aşağıda sıralanan dersleri verdi:

  • Global Marka Yönetimi ( Marka hikâyesi, değerleri, hedef kitlenin belirlenmesi, iletişim ve temas kriterlerinin oluşturulması)
  • Human Insight: İnsan İçcgörüsü oluşturma, yöntemler ve değerlendirme teknikleri
  • Zero to Hero: Yerel bir markadan uluslararası bir markaya dönüşme hikâyesi
  • StoryTelling: Hikâye Anlatımı ile Markaların ve veya bireylerin saygınlık yönetimi ve iletişim faaliyetlerinin geliştirilmesi
  • Yaratıcı Inovasyon süreçlerin oluşturulması, rollerin ve kapsamın belirlenmesi
  • Şirket içi yaratıcı iklimin yaratılması
  • Farkındalık
  • İmkânsızı Konuşabiliriz (Sınırları yok etmek ve yaratıcı akışa izin verme çalışması)
  • Girişimcilik Kültürü, örnekler ve gereksinimler

Ayşe Topçu 2016 yılından bu yana iki kurucusundan biri olduğu Telos Angels ile yeni ve yaratıcı fikirlerin iş dünyasına adım atmasına öncülük ve danışmanlık yapmaktadır.

Aynı zamanda Adler Koçluk Okulu mezunu olan eğitmenimiz, yukarıda sıralanan eğitmelere ek olarak Fast Forward bünyesinde Koçluk ve İleri İletişim eğitimleri tasarlamakta ve vermektedir. Eğitmenimiz bir yandan da Bilgi Üniversitesinde “Innovation For Life” dersleri ile kurumsal hayattaki birikimlerini genç öğrencilere aktarmaktadır.